fbpx WF w trakcie kwarantanny - odcinek 4 | Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu

WF w trakcie kwarantanny - odcinek 4 | Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu

WF w trakcie kwarantanny - odcinek 4

zdrowie

WF w trakcie kwarantanny – odcinek 4

 

Drodzy studenci,

Wiosna coraz śmielej się do nas uśmiecha. Świecące słońce zachęca do zwiększonej aktywności fizycznej, warto więc wykorzystać nadmiar energii do zadbania o swoje ciało. W tym odcinku prezentujemy Wam ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa, niezwykle inspirujący trening ogólnorozwojowy (z wykorzystaniem m.in… taczki i łopaty!) oraz dawkę wiedzy o zdrowym stylu życia i prawidłowym odżywianiu.

 

W czwartej odsłonie naszego cyklu zapraszamy na:

1. Trening fitness „zdrowy kręgosłup” (do wykonania w domu) – prowadzi mgr Joanna Kania, Instruktor w CWFiS UG oraz trener sekcji Aerobiku Sportowego AZS UG.

2. Trening ogólnorozwojowy - ćwiczenia siłowe (na przykładzie obwodu ćwiczebnego)  proponuje mgr Marek Szutowicz, instruktor w CWFiS UG.

3. Zajęcia teoretyczne – Aktywność fizyczna oraz prawidłowy sposób odżywiania w prozdrowotnym stylu życia przedstawia dr Beata Rogo, Starszy Wykładowca w CWFiS UG.

 

  1. Trening fitness „zdrowy kręgosłup”:

 

- trening: https://www.youtube.com/watch?v=m2jlkVlg2KI

 

  1. Trening siłowy / ogólnorozwojowy w formie obwodu ćwiczebnego:

 

Trening polega na wykonaniu określonej ilości powtórzeń danego ćwiczenia zmniejszając ilości w każdej kolejnej serii. Rozpoczynamy od 12 powtórzeń, a kończymy na 1 powtórzeniu. Między poszczególnymi „stacjami” poruszamy się truchtem. Między poszczególnymi seriami wypoczywamy przez 30-60 sekund (w zależności od Waszego poziomu sportowego).

 

- trening: https://www.youtube.com/watch?v=9aRKKiXv4AM

 

Część główna przedstawiona na filmiku poprzedzona jest solidną rozgrzewką, natomiast zakończona zestawem ćwiczeń rozciągających. Składowe części głównej:

  • Podpór przodem i ugięcie ramion (tzw. pompka);
  • Przysiady na całych stopach;
  • Leżenie na plecach, ręce na karku, nogi ugięte w stawach kolanowych i uniesione. Napięcie mięśni brzucha poprzez uniesienie głowy, barków i ramion w górę pamiętając o „wciskanku” odcinka lędźwiowego w podłoże;
  • Uniesienie ciężaru do klatki piersiowej;
  • Stojąc w szerszym rozkroku wykonujemy przysiad z jednoczesnym odmachem ramion nad głowę (z niewielkim ciężarem);
  • Stojąc w lekkim rozkroku chwytamy taczkę za swoimi plecami. Unoszenie taczki poprzez ugięcie ramion;
  • Przekopanie łopatą sterty piasku.

 

  1. Zajęcia teoretyczne – aktywność fizyczna i prawidłowy sposób odżywiania w prozdrowotnym stylu życia à materiał załączniku
  2.  

 

 

Życzymy wielu przyjemnych wrażeń i pamiętajcie: #zostańwdomu, #trenujSAM, #akcjaPLAŻA2020.

 

 

Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu UG

Klub Uczelniany AZS Uniwersytetu Gdańskiego

 

 

ZałącznikWielkość
PDF icon styl życia i jego składowe219.35 KB
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Julita Dunder
Treść wprowadzona przez: Julita Dunder
Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 7 kwietnia 2020 roku, 13:17